poniedziałek, 1 maja 2017

Majówka i Špalek Gryllus na grilla

  Nie odkryję Ameryki gdy stwierdzę- kochamy grillować! Ten sposób spędzania wolnego czasu pochodzi z USA, jednak w Polsce trafił na bardzo podatny grunt. Wspólna biesiada na świeżym powietrzu - czy trzeba jeszcze kogoś namawiać? Za oficjalne rozpoczęcie sezonu grillowego uznaje się długi weekend majowy. Strzelam więc, że węgiel i rozpałkę macie już gotowe.

 A co z winem?

 



Ja do grilla wybrałam czeskiego, nomen omen, Gryllusa od Špaleków z rocznika 2013Špalek to rodzinna winnica ulokowana na zboczach Krowiej Góry na Morawach. Od 2015 roku szczyci się certyfikatem BIO, a jej wina są znane i cenione. Jednym z nich jest Gryllus- prestiżowe cuvée cabernet sauvignon, svatovavřinecké i zweigeltrebe.


  To wino o głębokim czerwono-rubinowym kolorze. W zapachu dominują ciemne, leśne owoce i jeżyny, doprawione delikatnymi korzennymi przyprawami. Zapach zapowiada to co przyniosą usta- owoce oraz nuty pochodzące od starzenia w dębowej beczce. Wszak Gryllus spędził w niej 10 miesięcy. Owocowość jest idealnie dopełniona drewnem, ziemistymi niuansami. Taniny- zaznaczone, jednakże słodkawe. 

Jest charakter, jest pazur. 

Wszystko to tworzy przyjemną i smaczną całość. 



  Dlaczego polecam je na majówkę? Cóż, nazwa zobowiązuje- grillowane mięsa pokochają to wino! Jest idealnym kompanem dla grillowanej wołowiny, karkówki, wieprzowych szaszłyków, a nawet tłustej kiełbasy. Żadne piwo nie podkreśli tak smaku potraw z grilla, jak czerwony Gryllus. Ta nazwa nie może być przypadkiem!

Importer: Vinariams






2 komentarze:

  1. Pierwszy raz trafiłam na bloga o winach i już wiem, że będę częściej tutaj wpadać! Wina pić lubię, ale tylko te, których sama nie wybierałam, bo przekonali się już o tym wszyscy znajomi - bez względu ile za wino zapłacę i tak wybiorę jakieś paskudztwo. A tu proszę, znalazłam miejsce, które pomoże mi tę klątwę odczarować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Bardzo się cieszę, że spodobał Ci się mój blog. Mam nadzieję, że moje wpisy pomogą Ci odczarować tę klątwę! :)
      Serdeczne pozdrowienia!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...