wtorek, 22 marca 2016

Alba Martín Rías Baixas Albariño 2014 [Biedronka]

 W czasach studenckich, które spędziłam na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych, jedną z najgorszych zmór stanowiła Geomorfologia. Właśnie wtedy, po raz pierwszy, miałam bliższe spotkanie z riasem i pomimo tego, że było ono czysto teoretyczne- zionęłam doń nienawiścią. Egzamin zdałam, plecak spakowałam i w mroźny grudniowy poranek wyruszyłam w podróż do La Coruñii, by zobaczyć w końcu na własne oczy te pieprzone riasy. 


  Zobaczyłam i się zakochałam, nie tylko w riasach- w całej zielonej Galicji! Winem jeszcze się wtedy w ogóle nie interesowałam i nie miałam pojęcia, że rias to także Rias Baixas. Będąc w tak niesamowitym regionie winiarskim, bez żenady opijałam się litrami Sangrii! Niepowetowana strata. Dlatego też, gdy tylko na sklepowych półkach zobaczę butelkę właśnie z tej apelacji- trudno mi się jej oprzeć. Logiczne więc, że nie odpuściłam również Alba Martin, którą całkiem przypadkiem "wyhaczyłam" w Biedronce. 


  Wino ma barwę słomkową i jest połyskliwe. Wyczuwalne są tu aromaty cytrusów, białych kwiatów i coś z niedojrzałej gruszki. Nie można powiedzieć by bukiet zapachowy był superzłożony, jednakże jest naprawdę przyjemny. Usta są konsekwentne z nosem. Pierwsze skrzypce grają cytrusy, za nimi delikatnie przebijają się słone niuanse. Na finiszu pojawia się mocny akcent grapefruita z jego charakterystyczną goryczką.


  Wino w odbiorze jest lekkie i świeże. Cytując klasyka: "z papci nie wyrywa", a jednak i tak zawartość kieliszka niebezpiecznie szybko znika. Proste- jednocześnie nie prostackie. W tej cenie, butelkę Alba Martin, uważam za dobry wybór. Tym bardziej, że Albariño cieszy się opinią szczepu dającego dość drogie wina- nawet w ich podstawowych wersjach. 


Importer: Biedronka
Cena: 24,99zł






3 komentarze:

  1. Ja to zawsze wiedziałam, że w Biedrze można zaleźć naprawdę wartościowe rzeczy:) Dzięki! Przy najbliżej okazji skosztuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aromaty, które do mnie przemawiają - gruszka i cytrusy. Może spróbuję, cena nie jest zła, a Biedronka zawsze blisko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbujemy :) a jakieś inne wina galicyjskie polecasz ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...