wtorek, 17 listopada 2015

#WinneWtorki: Riesling i słodycz [Weingut Nick Köwerich, Für Träumer und Helden,2013]

  Pewien znany market budowlany reklamuje się hasłem "Bądź bohaterem w swoim domu". Radę wzięłam głęboko do serca, jednakże zinterpretowałam ją po swojemu. I tak, wczorajszego wieczora byłam w swoim domu nie tylko bohaterem-także marzycielem!






  Wszystko to za sprawą Szymona- autora bloga Dolina Mozeli, który zaproponował by w ramach akcji Winny Wtorek na tapetę wziąć rieslinga. Jedyny warunek- nie może być wytrawny!


W to mi graj, już od dawna miałam ochotę na coś słodszego! 


  Postanowiłam zrobić ukłon w stronę pomysłodawcy i wybrałam rieslinga spätlese od Weingut Nick Köwerich, prosto z niemieckiej Mozeli. Wino opatrzone jest etykietą "Für Träumer und Helden". W tłumaczeniu znaczy to tyle co "Dla marzycieli i bohaterów"


  Etykieta jest piękna. Tak po prostu.




Samemu jej studium mogłabym poświęcić osobny wpis! Przywodzi na myśl najlepszych malarzy "światła i cienia", ale pomimo mojego uwielbienia dla Rembrandta, najważniejsze jest to co butelka skrywa w środku.


  Szata wina jest jasno-złocista, a ja już czuję podekscytowanie na myśl o pierwszym powąchaniu wina. I nie rozczarowuje się- to typowy, klasyczny  riesling. Aromaty przenikają się i ewoluują. Wyłapuję cytrusy, brzoskwinię, trochę kwiatów i miód.


  W smaku wino jest o wiele bardziej rześkie i zwiewne niż się tego spodziewałam. Lekkie, świeże i kruche, ale ze zdecydowaną nutą słodyczy. Winiarzowi udało się pięknie połączyć te cechy. Wino jest bardzo harmonijne, zbalansowane. Na początku zdaje się mocno cytrusowe, z nutą kamiennej mineralności, by po chwili płynnie przejść w morelowo-lipowo-miodowe akcenty. 



  To wino sprawdzi się na zimniejsze jesienne dni, a także idealnie spisze się w upalne lato. Nie częsta to cecha, tym bardziej warto spróbować. 

Importer: Mine Wine
Cena: 79zł

O innych słodkich odsłonach rieslinga napisali także:
Blurppp,
Nasz Świat Win
Italianizzato
Kobieta i Wino
Przy Winie
Dolina Mozeli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...