wtorek, 7 lipca 2015

Winne Wtorki: Gruber Röschitz Riesling 2013 z Austrii

  Cykl "Winnych Wtorków" śledziłam od dawna, teraz w końcu nadszedł czas by w nich zadebiutować. A temat do debiutu trafił mi się całkiem przyjemny- wina z Austrii. Postanowiłam przy tej okazji przeprosić się z rieslingiem, no bo i pogoda pcha mnie w jego ramiona, i trochę wstyd, że olałam go podczas jego tygodnia (klik!).






  Na tapetę poszedł więc Gruber Röschitz, który zaintrygował mnie od początku, niczym innym jak- etykietą.





Jest świetna! 

  W kieliszku prezentuje jasne, delikatnie słomkowe refleksy. Łzy też są. Nos charakterystyczny dla rieslinga. Aromatyczne brzoskwinie, delikatne cytrusy nadające świeżości i białe kwiaty, dzięki którym wkrada się jakaś dyskretna słodka nuta.


  W smaku świeże i wibrujące.




Nos zapowiada trochę więcej niż mają do zaoferowania usta. 

  Tu na pierwszym planie trawa cytrynowa i rzeczone cytrusy. Trochę dalej brzoskwinia, która także była obecna w nosie. W ustach trochę kościsty, nierozbuchany, ale naprawdę dobry i wart polecenia.


importer: Wineland, WINO+, cena ok: 55zł




P.S. Podczas robienia zdjęć- tradycyjnie towarzyszyła mi asystentka. Zawsze usuwam ją z kadru, jednakże jak widać ma ogromne "parcie na szkło", więc się poddałam :)






Inne austriackie wina, w ramach Winnych Wtorków, znajdziecie również u :


2 komentarze:

  1. Co rozumiesz przez wibrujący smak? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak odpowiem, że chodziło mi o wibrującą kwasowość to się nie pogrążę? :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...