piątek, 15 maja 2015

Chateau des Gillieres Muscadet Sevre et Maine Sur Lie 2013 [Biedronka]

  Od dawna wiadomo, że w winach francuskich przoduje Lidl. Biedronka za to czuje się mocna w etykietach hiszpańskich i portugalskich. 

Dlaczego by jednak tego nie zmienić? 


- pomyślały mądre głowy z Owada i ogłosiły maj miesiącem kuchni i wina z Francji. Ponad to po raz kolejny wypuszczono gazetkę informacyjną sygnowaną przez Magazyn Wino. Dla Winomaniaków to jak lep na muchy :)


Muscadet Biedronka



  Prawdę powiedziawszy najpierw moją uwagę przykuł rzeczony dodatek (marka Magazynu Wino robi swoje). Dopiero później zorientowałam się, że są winiarskie nowości dostępne są już na półce mojej osiedlowej Biedronki. No i cóż miałam zrobić- oczywiście zdecydowałam się na zakup butelki. 

Wybór padł na MuscadetaMiałam straszną chęć na wieczór przy lampce wina w tym stylu.



  W barwie biedronkowe Chateu des Gillieres (12% alk.) jest jasnosłomkowe z delikatnymi zielonymi refleksami. Łez nie odnotowano :) .



Muscadet Biedronka

 W nosie wino sympatyczne, ale uładzone. Niby jest wszystko co potrzeba- cytrusy, jabłka, delikatne kwiaty, jednakże w wersji ugrzecznionej. Zneutralizowanej! Brak przysłowiowego pazura. Nie dowąchasz się tu cudów. Nie zmienia to faktu, że ogólnie w odbiorze zapach jest przyjemny.



 Chateau des Gilliers okazało się świeże, a w smaku adekwatne z nosem. W tle migała delikatna słoność. To wino zdecydowanie lekkie, z zaznaczoną kwasowością, która ratuje je przed byciem mdłym.



Muscadet Biedronka


  Muscadet z Biedronki jest sympatyczną pozycją. 


W mojej opinii jednakże to jedynie blada namiastka zdecydowanego i charakterystycznego Muscadeta znad Loary. Aczkolwiek, spróbować warto!



importer:Biedronka 
cena: 19,90zł


Muscadet Biedronka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...